zondag 29 december 2013


 
Even voorstellen. Mijn naam is Gerard H. Nijmeijer (geb. 17 maart 1945 te Amsterdam). Ik ben oud-inwoner van Castricum in de jaren 1945 tot 1967 en auteur van diverse maritieme boeken. Ik woon thans (jaar 2013) ruim 20 jaar in Hellevoetsluis, samen met mijn echtgenote. Ik ben vader van twee kinderen die al heel lang het ouderlijk huis hebben verlaten. Na mijn vervroegde pensionering in de werktuigbouw/olie- en aardgaswinning ben ik me gaan toeleggen op het schrijven van spannende maritieme romans.

Schrijven heeft altijd mijn voorliefde gehad en zat waarschijnlijk best al een beetje in mijn bloed. Ik kwam er eerder echter nooit aan toe vanwege mijn toenmalige werkzaamheden. Nu, na met zijn vaste baan te zijn gestopt, schrijft ik al weer ongeveer 6 jaar met als resultaat vier gepubliceerde boeken.

De boekverhalen bestaan grotendeels uit fictie vermengd met een vleugje werkelijkheid en romantiek. De boeken die ik schrijf hebben veel met de zee te maken. Reden daarvoor is, dat ik als 18 jarige jongen ben gaan varen als leerling machinist(scheepswerktuigkundige) op vrachtschepen van Zuid Amerika lijndiensten (Kon. Hollandsche Lloyd en Kon. Nederlandse Stoomboot Mij.). Daar tussendoor heb ik nog korte tijd op ertstankers (Ned. Ertstanker Mij: eigenaar Verolme) gevaren. Ongeveer tien jaren heb ik op zee doorgebracht in de jaren 1962 / 1972. Vaak leuke, maar ook minder leuke en ook spannende dingen meegemaakt. Veel belevenissen en avonturen zijn in mijn boeken verwerkt.
De boeken die ik heb geschreven zijn "Het Buenos Aires Complot". (ISBN 978 946 008 0845:uitgave jaar 2009),
"Goeree in zwaar weer" met als ondertitel: "hoe een zee(sport)visser de fout in gaat...". (ISBN 978 946 176 8179: uitg. jaar 2012),
 "Europoort in angst"  (ISBN 978 940 210 8842; uitg. jaar 2013).
Alle boeken zijn maritieme crime verhalen en hebben deels betrekking op mijn eigen belevenissen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten