zondag 5 januari 2014

Mijn 5e 'misdaad op zee' roman met de (voorlopige)titel "Moord in het droogdok" (maritieme misdaad)

Vandaag, zondag 5 januari 2014, weer begonnen met schrijven aan mijn 5e crimi over maritieme misdaad. Als werktitel voor het boek gebruik ik "Moord in het droogdok". Het verhaal zat al lang in mijn hoofd en de eerste bladzijden staan thans weer op papier. Maar het schrijven hieraan heeft een poosje stil gelegen omdat promotiewerkzaamheden mij de afgelopen maanden druk bezig hielden. Stukken over de schrijverij in Dagblad Kennemerland, de IJmuider Courant en het plaatselijk weekblad Groot Hellevoet slokten toch wel enige tijd op. Maar de start van een nieuw boek is gemaakt. Eind 2014 hoop ik het te kunnen uitgeven.


In het vestingstadje Hellevoetsluis bevindt zich in het centrum een prachtig gegraven droogdok uit de tijd van Napoleon. Begin jaar 1800 is het gereedgekomen onder supervisie van de waterbouwkundige Jan Blanken. De haven van Hellevoetsluis deed honderden jaren lang dienst als Marinehaven. De haven was voorloper van het huidige Den Helder. De vloten van Piet Hein en De Ruyter waren in deze haven gestationeerd. Het dok is in de jaren rond 2010 geheel gerestaureerd en thans als museumdok opengesteld voor het publiek.


Hieronder volgen een paar foto's. Later meer over het dok.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten